کد خبر: ۶۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
دو هفته پس از پایان ثبت نام قیمت نهایی ۱۰۴ میلیون تومان برای این ماشین تعیین شد. جالب اینجاست پژو ۲۰۰۸ در امارات ۷۸ هزار درهم (۸۷ میلیون تومان) به فروش می‌رسد؛ آن هم بدون دخالت دست!
آرمان پرس l با شروع فصل جدید همکاری ایران خودرو و پژو در دوران پسابرجام، ایکاپ در اولین اقدام تیرماه سال جاری در فرآیندی پرحاشیه، پژو ۲۰۰۸ را پیش فروش کرد.

آذرماه سال ۹۵ ایران خودرو خبر از راه‌اندازی خط تولید پژو ۲۰۰۸ با تولید بدنه و رنگ آمیزی آن داد و قرار بود از اسفند سال ۹۵ پژو ۲۰۰۸ در معابر شهری مشاهده شود، اما پس از کش و قوس فراوان، ۱۲ اردیبهشت سال جاری از خط تولید پژو ۲۰۰۸ رونمایی شد که حالا پس از گذشت ۵ ماه خط تولید زیر سوال رفته و اخبار عدم بومی سازی ۲۰ درصدی ۲۰۰۸ که جزء به گوش می‌رسد؛ یعنی پژو ۲۰۰۸ وارداتی شده که از وارداتی هم برای مردم گران‌تر تمام می‌شود!
 
 

انقدر امروز و فردا کرد و در شیپور تبلیغات دمید که بازار تشنه از راه رسیدن ۲۰۰۸ شود. بالاخره تیر ۹۶ ایران خودرو به پیش فروش پژو ۲۰۰۸ رضایت داد؛ موعد تحویل ماشین ۱۶ هزار پیش خریدار ۲۰۰۸، از شهریور امسال تا مرداد سال آتی اعلام شد.

قبل از اینکه به بررسی تحویل پژو ۲۰۰۸ پرداخته شود، شرط انصاف نبود از شرایط پیش فروش پژو ۲۰۰۸ یادی نشود. خودرویی که در زمان پیش فروش با رونمایی از رقم سمت راست کد ملی مردم، مفهوم واقعی طرح و زوج و فرد را به مردم فهماند و با توجه به زوج یا فرد بودن شماره ملی متقاضیان پیش فروش شد!
 
 

پژو ۲۰۰۸ هم در ایران گران‌تر از قیمت جهانی
قیمت ماشین موضوع مهم‌تری است. از اواسط سال گذشته چراغ خاموش از ۷۰ میلیون تا ۸۰ میلیون تومان رشد کرد و وقتی مردم ثبت نام می‌کردند نمی‌دانستند با چه قیمتی به دستشان می‌رسد. جالب اینجاست که حقوق مشتری یعنی عدم اطلاع مردم از قیمت خودرو و
پژو ۲۰۰۸ در امارات ۷۸ هزار درهم (۸۷ میلیون تومان) به فروش می‌رسد؛ آن هم بدون دخالت دست!
تجهیزات آن که ایران خودرو و سایپا در کاهش آپشن معرف حضور هستند! سرانجام دو هفته پس از پایان ثبت نام قیمت نهایی ۱۰۴ میلیون تومان برای این ماشین تعیین شد و ایران خودرو اعلام کرد برای خریداران دور اول با احتساب تخفیف ۹۹ میلیون تومان قیمت تمام شده لحاظ می‌کند. جالب اینجاست پژو ۲۰۰۸ در امارات ۷۸ هزار درهم (۸۷ میلیون تومان) به فروش می‌رسد؛ آن هم بدون دخالت دست!
 
 

ماشین کجاست؟
در ۴۵ روز اخیر که باید به مرور خودروی خریداری شده مردم به دستشان می‌رسید، از ۱۶ هزار نفر زیر ۱۰۰ نفر صاحب پژو ۲۰۰۸ شدند که نشان می‌دهد قیمت اعلامی بالای ۱۳۰ میلیون در بازار آزاد این خودرو، با توجه به عرضه ناقص و بسیار محدود پر بی‌راه هم نیست. با این اوصاف چند سوال به وجود می‌آید که پاسخ به آن‌ها دردی از صنعت خودروسازی که نه، ولی شاید درد ثبت نام کنندگان را التیام ببخشد

قرار باشد سرمایه‌گذار خارجی مثل پژو به ایران بیاید و با قهر کردنش، مدل‌های از رده خارج پژو (۴۰۵ و پرشیا و ۲۰۶) برای ادامه تولید دچار بحران و افت کیفیت شوند، انتقال تکنولوژی و بومی‌سازی چه جایگاهی در میان خودروسازان دارد؟

اگر ایران خودرو و سایپا بخواهند قیمت تمام شده را بیش از میانگین جهانی اعلام کنند، مونتاژ داخلی چه مزیت اقتصادی دارد، وقتی می‌توان با کیفیت بالاتر همان خودرو را وارد کرد؟

آیا تعلل و تیراژ پایین تولید با ادعای مشارکت فرانسوی‌ها قیمت تمام شده را بالا نمی‌برد؟
 
چه لزومی بر بازی تبلیغاتی و اثرگذار نشان دادن برجام در صنعت بود وقتی آخر و عاقبت این ادعاها همین نارضایتی و تضییع حقوق مردم است؟
 

بهتر نیست با افزایش بهره‌وری و چرخش نگاه نسبت به تولید خودرو، تیراژ و کیفیت افزایش یابد تا مردم با رغبت ماشین ایرانی بخرد نه از روی اجبار و انحصار با قیمت‌ گزاف؟
منبع: دانشجو
برچسب ها: پژو
نام:
ایمیل:
در صورت انتشار نظر به شما ایمیل زده می شود
* نظر:
چندرسانه ای
اخبار ایران
اخبار بین الملل