کد خبر: ۶۳۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰

آرمان پرس l  فردی به نام م. درویش از مسئولان حاشیه‌دار سازمان محیط زیست در دوران مدیریت معصومه ابتکار در مصاحبه با روزنامه اعتماد پیرامون راهکارهای حل معضل آلودگی هوا گفته است:

«شهرداری باید به سرعت برود به سمت ایمن سازی مسیرهای دوچرخه سواری. به موازات آن باید ایستگاه هایی ایجاد کنیم که دوچرخه‌های برقی در اختیار مردم بگذاریم. باید اتوبوس‌هایی که جک مخصوص حمل دوچرخه شهروندان را داشته باشند را تهیه و تجهیز کنیم.

در شهری مثل بوگوتا پایتخت کلمبیا که یکی از شهرهای آلوده جهان بود کنار گذاشتن سیاست خودرومحوری باعث شد تا مردم هم به این سیاست تن بدهند و شاخص های شان بسیار بهبود یابد.»

*بدیهیست که همین حرف‌های فضایی و عجیب و غریب است که نمی‌گذارد مسیر رفع آلودگی هوای تهران، در فرایندی سریع و پیشرفته حل شود.

اصلاح‌طلبان، رسانه‌های چپ و چهره‌های وابسته به این جریان همچنان معضل آلودگی هوا را به مقولاتی مثل بنزین‌های آلوده، مدیریت قالیباف و ... ربط می‌دهند و از در میان گذاشتن حقایق با مردم استنکاف می‌کنند

خاصه اینکه همه می‌دانند خطوط حمل و نقل عمومی پایتخت کم نیست و در دوران شهرداری قالیباف نیز به حد وسیعی به میزان آن افزوده شد. در واقع، علت آلودگی تهران، ازدیاد خودروهای تک سرنشین و موتورسیکلت‌های آلاینده و همچنین فرسودگی ناوگان خودروهای سنگین است که با نبود هیچ برنامه شجاعانه‌ای برای تنظیم میزان حضور خودروها در خیابانها و بزرگراه‌های پایتخت ایران همراه است.

جالب آنکه حتی یکی از اعضای شورای شهر تهران نیز در روزهای ابتدایی آغاز به کار شورا و در فوران دوران حملات اصلاح‌طلبان به قالیباف، از احداث خطوط اتوبوس بی‌آرتی انتقاد کرده بود اما چهره‌های جریان چپ همواره با این ژست درباره آلودگی هوا صحبت می‌کنند که خطوط حمل و نقل عمومی کم است!

قضاوت درباره این راهکار پیشنهادی مبنی بر تهیه اتوبوس‌هایی که قابلیت حمل دوچرخه دارند! را به عهده مخاطبان محترم وا می‌گذاریم.

منبع: مشرق
برچسب ها: تهران
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
در صورت انتشار نظر به شما ایمیل زده می شود
* نظر:
چندرسانه ای
اخبار ایران
اخبار بین الملل