کد خبر: ۶۷۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲

آرمان پرس l  کشف اولین بقایای فسیلی گونه انسان نوین (هومو ساپین) در عربستان سعودی نظریه غالب در مورد مهاجرت انسان های مدرن از قاره آفریقا را به چالش کشیده است.

به گزارش عصرایران، باستان شناسان موفق به کشف بقایای فسیلی از انگشت یک «هوموساپین» در صحرای نفوذ در شمال عربستان شده اند. به گفته دانشمندان بقایای کشف شده متعلق به یک انسان نوین است که ۸۵ هزار سال پیش در این منطقه زندگی می کرده است.

هر چند طول استخوان فسیلی کشف شده تنها ۳.۲ سانتی متر است اما این استخوان یکی از قدیمی ترین بقایای فسیلی کشف شده از گونه «هومو ساپین» در خارج از قاره آفریقا محسوب می شود.

کشف فسیل 85 هزار ساله انسان در سعودی!

گزارشی که محققان درباره کشف این بقایای فسیلی منتشر کرده اند نظریه «خروج از آفریقا» در مورد خاستگاه انسان امروزی را به چالش می کشد. بنا به این نظریه انسان مدرن که اصالتا اهل قاره آفریقا است حدود ۶۰ هزار سال پیش در یک موج به دیگر نقاط جهان مهاجرت کرد.

کشف بقایای فسیلی در شبه جزیره عربستان این فرضیه را تقویت می کند که انسان مدرن ۲۰ تا ۲۵ هزار سال زودتر از آنچه تاکنون تصور می شد از قاره آفریقا مهاجرت کرد. علاوه بر این به نظر می رسد که این مهاجرت یکباره نبوده و به تدریج انجام شده است.

دانشمندان بر این باورند که صحرای نفوذ که امروز منطقه ای کاملا خشک محسوب می شود در گذشته دریاچه و علفزار بوده است. امری که توجیه کننده حضور انسان «هومو ساپین» در این منطقه است. به گفته دانشمندان باران های موسمی شدید در آن زمان شبه جزیره عربستان را به منطقه ای پر از دریاچه و رودخانه تبدیل کرده بود.

پیش از کشف بقایای فسیلی انسان نوین در صحرای نفوذ بیش از ۸۰۰ فسیل حیوانی پیدا شده بود. از جمله حیواناتی که بقایای فسیلی آنها در این محل کشف شده بود می توان به آهو، اسب آبی و گاو وحشی اشاره کرد.

برچسب ها: فسیل
نام:
ایمیل:
در صورت انتشار نظر به شما ایمیل زده می شود
* نظر:
چندرسانه ای
حمله تروریستی اهواز
حمله تروریستی اهواز همزمان با برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز، صبح امروز شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ یک تیم تروریستی به مردم و حاضران در مراسم رژه حمله مسلحانه کرد. پس از آغاز مراسم رژه نیروهای مسلح دو نفر از پارک شهید سبحانی که پشت استیج رژه قرار دارد با به رگبار بستن مردم قصد حمله به جایگاه رژه را داشتند که نیروهای مسلح مستقر در محل رژه با دعوت مردم به پناه گرفتن با افراد مسلح درگیر شدند.
عکس/ رژه بزرگ دریایی ارتش و سپاه در خلیج فارس
عکس/ رژه بزرگ دریایی ارتش و سپاه در خلیج فارس همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، یگان‌های شناوری سطحی، زیر سطحی، یگان‌های هوایی و دریایی نیروهای دریایی ارتش و سپاه به سرفرماندهی شناور شهید محمد ناظری نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح امروز شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ در آب‎های نیلگون خلیج فارس از مقابل جایگاه رژه رفتند.
رژه ۳۱ شهریور نیروهای مسلح
رژه ۳۱ شهریور نیروهای مسلح مراسم رژه بزرگ ۳۱ شهریور نیروهای مسلح همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در جوار حرم امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد.
اخبار بین الملل